Eftersom varken Cecilia eller jag kan vara på alla evenemang så är vi beroende av att ni medlemmar hjälper till att ta bilder och berätta vad som hänt.
UTSTÄLLNINGSREPORTAGE
För att få lite mer intressanta utställningsreportage så skulle jag vilja få minst 1 st person per utställning som får agera Lapphundens utsända för att intervju domaren. Ni får en frågeformulär från mig eller Cissi. Vi vill även komma i kontakt med dig som är duktig på att fotografera och har en digital kamera som tar bilder med hög upplösning. Förutom sedavanliga BIS bilder från valp, veteran, vuxen, avels och uppfödar BIS skulle det vara trevligt om vi kunde få någon som fotograferade alla hundar som tagit CK under dagen, eller iallfall alla som vunnit cert, BIM och BIR. Även bild på domaren i aktion är roligt att ha. Varför inte ge en fotointresserad sambo uppdraget så att han/hon har någt att göra istället för at klaga på att det aldrig blir klart
Nr 2/09
SKARA Vi behöver folk som kan hjälpa till
FURUVIK Cattlin är på plats
I furuvik så kommer jag fotografera alla hundar som deltar. Fotograferingen börjar ca 1 timme innan utställningen så att vi hinner med alla och tar en liten paus medans jag visar mina egna hundar. Jag kommer inte fotografera dem i ringen utan hitta en bra bakgrund i närheten av utställningsringen. Fotograferingen går fort så jag hoppas att ni alla tar Er den lilla extra tiden det tar att få sin hunds bild tagen.
BIS vinnare osv kommer också att fotograferas i ringen.
NR 3/09
VÄNNÄS Vi behöver folk som kan hjälpa till
MORA Cattlin är på plats
PITEÅ Jonna är på plats
NR 4/09
HELSINGBORG Vi behöver hjälp
NORRKÖPING Cattlin på plats
SUNDSVALL Vi behöver hjälp
TRÄFFAR
Ta gärna lite aktionsbilder som illustration till texten. Maximalt 1500 tecken.